Pagina's

zondag 1 september 2013

QOTD

“If you live to be a hundred, I want to live to be a hundred minus one day so I never have to live without you.”

Ik heb geloof ik bedacht waarom heel veel "inspiratie-quote-blogs" hun quotes niet toelichten. Het heeft niet zo'n toegevoegde waarde, het is geen wetenschappelijk artikel. Je voegt er geen feiten aan toe, het maakt de quote niet sterker en zwakt hem misschien juist nog wel af.
Bovenstaande quote van Winnie de Poeh komt uit een lijst met quotes van Winnie en zijn vrienden met een nogal hoge aah-factor. Wat lief. Wat schattig. Cute. (Overigens, bij mijn zijn schattig en cute twee verschillende dingen. Schattig is bijvoorbeeld een klein kind wat lol heeft, terwijl cute meer het beeld is van twee verliefde tieners waarbij het meisje de gympen van de jongen draagt en haar veel te hoge hakken in de hand heeft en hij op zijn sokken loopt. Oftwel, bij cute is de realiteitsfactor stukken lager en wellicht een tikkie te cliché als het er op aan komt.)
Wat ik eigenlijk in deze quote lees is juist dat wij de negatieve momenten proberen te ontlopen, terwijl die erbij horen. Lekker makkelijk om dat te zeggen trouwens. Maar, er zit een kern van waarheid in. Als het even kan proberen wij, ik tenminste, conflicten, moeilijke situaties, confrontaties uit de weg te gaan. Ik bouw een schild om mezelf heen om me er voor te weren en mijn radar staat dag en nacht aan. De comfortzone. Want als iemand tegen me aan staat, zit hij wel héel erg in mijn 'personal bubble.' En als een van mijn vrienden in Amerika zou gaan wonen, dan ben ik wel heel erg alleen.
Aan de andere kant, deel ik ook het liefst zoveel mogelijk goede momenten met mijn vrienden.
Sorry Poeh, ik lees hier vooral dat je 'geen zin' hebt in de tegenslagen. Maar er staat ook veel meer. Er staat ook dat het waard is om in vriendschappen te investeren. Dat je dat moet blijven doen. Niet alleen vandaag, deze maand of dit jaar. Maar blijven investeren. En dat het dan niet uit maakt wat er gebeurd, zolang je samen bent. En dan wil je graag lol hebben. Maar als je 100 jaar samen lol gehad hebt, ben je ontzettend hecht. Zo hecht, dat als de een om komt, de ander de dag daarna van verdriet het leven laat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen