Pagina's

zondag 4 augustus 2013

Mijn week in foto's

De vorige keer dat ik jullie mee liet gluren in mijn leven is alweer een tijdje terug, maar omdat ik vorige week op fietsvakantie was heb ik weer wat leuke foto's om te zien, die afwijken van mijn standaardfoto's. (Niet vanwege de foto trouwens, zo artistiek zijn de foto's an sich niet.)

Op maandag morgen vertrokken ik en mijn vriendinnen op de fiets op weg naar onze eindbestemming (die we verder niet gehaald hebben, maar daar kom ik zo op.) We hadden een kaart met o.a. knooppunten en natuurlijk de fietsbordjes die op heel veel plekken staan. Alleen duurde het even voor we de stad uit wilden, na een uur stonden we weer op de plek van vertrek. (Maar hé, wie gaat er dan ook de ringweg volgen?)

Toen de avond viel zijn we opzoek gegaan naar een camping en daar we geen stroom tegen een meerprijs wilden betalen tapten we stroom uit het toiletgebouw. (De telefoons waren toch nog vol...) Dat leverde uiteraard een paar hilarische gezichten op van medecampinggasten, die het overigens erg grappig vonden. (Waterkokers zijn zo ontzettend multifunctioneel, dat houd je niet voor mogelijk.)






 Op het door ons meegebrachte picknickkleed hadden we een pan neergezet waar we onze theelichtjes in gedaan hadden, op die manier hadden we een leuk lampje voor in de avond en konden we nog aardig lang spelletjes spelen.
 Op dag twee kwamen we om 10 uur 's avonds nog aan op een camping in 'The middle of nowhere' en ploften we neer op de grond, zadelpijn, vermoeid en hongerig. We werden blij verrast met een ontvangst waar taart en ijsthee bij hoorde, beiden waren verrukkelijk.  

 Toen we de volgende dag opzoek gingen naar een buurtsuper (hoeveel kilometer zou dat fietsen zijn jongens? Zolang het onder de 30km is vind ik alles best.) en fietsten we door de polder. Wat een prachtige uitzichten. (En dankjewel sproeiers die scheef stonden, wij hebben genoten van die vlagen water die over ons heen spoelden met dat hete weer.)





Terwijl een van ons aan het koken was fungeerden ik en twee vriendinnen als windscherm voor het gas uit onze brander. Een mooi moment om 'prinsesje' te gaan spelen met onze jurkjes.



De avonden waren prachtig, vanuit onze plek hebben we genoten van prachtige uitzichten, schapen die voor onze tent langs holden omdat ze ontsnapt waren, kippeninvasies en de gezelligheid die de camping uitstraalde.





Op de terugweg fietsten we nog even langs de kinderdijk, maar ik heb meer foto's van japanners dan van de molens zelf. Het was leuk om even 'je eigen' attractie te zien en het uitzicht was heel mooi, maar eigenlijk gingen we via de kinderdijk omdat we met het pontje wilden...







Ik heb een ontzettend leuke week gehad - thanks meiden - en weer genoeg energie voor het komende jaar gevonden.
Ben jij nog op vakantie geweest?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen