Pagina's

vrijdag 26 juli 2013

Tag: what's in my bag

Nooit eerder heb ik een tag die ik tegen gekomen ben gebruikt in mijn blog. Ook niet op YouTube trouwens, meer bij gebrek aan goede videocamera. (Maar die 'draw my life'-tag ligt te roepen.)
Wie de tag kent herinnert zich waarschijnlijk foto's en video's van mensen die hun tas uitpakken, maar ik draai het vandaag even om.
Kijk je mee?


In alle tassen die ik heb zit een pak zakdoekjes, handig voor onderweg en het zijn van die dingen die je nooit hebt als je ze nodig hebt. (Oh en eigenlijk zijn het super schattige zakdoekjes met flamingo's erop, het oog wil ook wat.)

Maar sinds kort heb ik een nieuwe tas en dat was voor mij een goed moment om af te vragen wat voor rommel ik eigenlijk elke dag meesleep. (Kom op, van die oordopjes voor in het vliegtuig mee naar je werk?)
Dingen die ik er meteen ingestopt heb? Een opnieuw samengestelde 'in case of emergency' make-up voorraad. (Geloof me, mijn vorige 'in case of emergency' bevatte meer producten dan mijn toilettas.) En mijn zonnebril, mijn telefoon, een notitieboek, mijn agenda en mijn mp3-speler. Daar begint het mee, een tas vol met rommel. En in deze tas past een hoop rommel.

Ik vond de tas, die trouwens van het merk 'Noi Noi' is, op de site van Alles In Wonderland en was vooral nieuwsgierig... een tas die een andere tas wordt? Hij heeft vier zijdes met verschillende kleuren, aan alle kanten een hengsel en wanneer je hem dus draait lijkt het een andere tas. Leuk gevonden, maar voor mij een beetje overbodig.

De zijdes zijn zeegroen, licht (mint)blauw, een oranje tint van rood (lijkt nogal op Fred Said Red, als ik nagellak mag aanhalen,) en een rozige tint waarvan ik de naam wissel met de lichtinval. De hengsels en het bovenste stuk van de tas aan de binnenkant zijn in cognac-bruin, terwijl de onderkant van de tas het moet doen met donkerbruin. Het imitatieleer stinkt trouwens, maar dat was binnen een week weg, iets wat vaker gebeurt bij imitatieleer. (En nieuwe tassen ruiken nooit zo lekker in het begin, maar deze stonk echt.)


Qua formaat is hij groot. In eerste instantie is hij, naar het schijnt, het standaardformaat handtas, maar doordat de bodem vierkant is wordt de inhoud twee keer zo groot. (De afmetingen volgens de site zijn 37 bij 31 bij 31cm.
Ik had mijn laptop erin en er was nog zoveel ruimte over! Je kan hem daarom goed gebruiken als bijvoorbeeld weekendtas of strandtas. Of voor bijvoorbeeld werk/colleges, wanneer je graag veel overbodige spullen meesleept...;)
De binnenkant vind ik echt heel pretty. Een glad stofje met 3 binnenvakjes waarvan 1 met een rits, terwijl het stofje zelf een vrolijke print heeft die qua kleurensamenstelling heel leuk bij de cognackleurige hengsels past.
De tas sluit met draaiknopen*(?) maar je kunt hem niet helemaal sluiten. Beetje jammer, want als je tas omvalt zullen de kleine dingen eruit vallen.

Waarom wel
groot, met vakjes
+ vrolijk
+ origineel

Waarom niet
- stinkt aan het begin
- kan niet helemaal dicht


Terug naar de tag, op het moment van schrijven ga ik bijna naar m'n werk, dus mijn werkjasje, sjaaltje en een extra pen zijn de dingen die erbij in komen te zitten. En mijn lunch (die zien jullie nog wel terug in een later geplande blogpost!)
Wat zit er bij jou in je tas? Is jouw tas ook zo'n rommeltje, of is dat gewoon mijn ding?
 *Gaten waar je de knopen doorheen doet, waarna je de knoop een kwartslag draait zodat hij blijft zitten.

1 opmerking: