Pagina's

vrijdag 21 juni 2013

It's raining cats and dogs!

Regen, daar kan ik echt van genieten. Mits ik nergens naartoe moet (naar huis is hier een uitzondering op,) geen laag plamuur op mijn gezicht aangebracht heb in de vorm van make-up of mijn schoenen niet waterdicht zijn. En in het geval van mijn huidige paar schoenen is regen helemaal een probleem, dan loopt de verf uit.
Van Alles In Wonderland kreeg ik een mooie paraplu waarmee door de regen lopen nog leuker zou zijn... áls hij aan mijn eisen zou voldoen. I've put it to the test, lees je mee?




De meest logische paraplu-eis is dat hij waterdicht moet zijn. En op de dag die ik ingepland had om deze paraplu eens kritisch te bekijken... was het droog. Strak blauwe lucht en een lekker temperatuurtje. Jongens, wat is dit? Natuurlijk had ik de tuinslang erop kunnen gaan zitten en wellicht nog wat regenboogfoto's kunnen maken, maar laten we eerst eens naar de paraplu gaan kijken. Jawel, we hebben hier een échte bananenbladparaplu


Ik word heel blij van dit vrolijke bananenblad-design. De paraplu doet met deze bananenbladeren, kun je toch eens een bananenblad gebruiken wanneer het regent, samen met de bamboestok-look-a-like haast tropisch aan. De bladeren zijn heldergroen en er staan regendruppeltjes op afgebeeld, erg leuk. 
Detail: de punt van de paraplu is omhult door een dun plaatje ijzer.


Je kunt de paraplu makkelijk in en uitklappen en ingeklapt met een strikje vastplakken. Van mij had het stukje klittenband wel wat groter gemogen, maar het gaat prima zo.

Waar kun je een paraplu het beste testen op windbestendigheid, wanneer het windstil is? Juist, op de trampoline. Gewapend met deze groene paraplu en een fotocamera besteeg ik de trampoline en terwijl ik gevoelsmatig opsteeg tot een niveau met een hoge 'Mary Poppins'-factor, zeiden de foto's iets anders. De paraplu kon mijn zelfgemaakte windvlagen echter heel goed aan en bleef netjes in model. 
Maar zou hij een storm overleven?

Het model wat ik toegestuurd kreeg is de L-variant, sowieso groot genoeg voor 1 persoon, maar je kunt er ook prima met zijn tweeën onderlopen.

Nog steeds wilde ik de paraplu op regen- en windbestendig testen en gelukkig had ik daar toch nog de gelegenheid voor.
Ik liep een flink stuk tegen de wind in en riep euforisch uit: 'Hij is windbestendig!' en hoep, daar ging de paraplu binnenstebuiten. Hij was wel gewoon nog heel, dat viel me weer mee. Het is geen stormparaplu, maar de meeste wind kan hij echt wel hebben.

Tijd om de paraplu tegen zijn eigen achtergrond te fotograferen, tussen de bomen. Of eigenlijk, er voor. Mijn 'Mary Poppins'-idee liet ik al gauw gaan en ik besloot de paraplu te laten balanceren op mijn handpalm. Een mooi moment om weg te glijden in de modder, zo besloten mijn schoenen.


Deze paraplu doet wat een paraplu moet doen, hij is waterdicht, kan best wat wind hebben en weegt niet veel. Zoals ik al zei komt de paraplu bij Alles in Wonderland vandaan, in dit formaat kost hij €28,23.
Het is zijn uiterlijk wat de paraplu echt tot een catchy item maakt, maar hij is in elk geval goed voor een hoop lol.

Collages zijn gemaakt in Artrage Studio Pro
Foto's gemaakt met Canon Powershot SX100IS

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen