Pagina's

vrijdag 7 juni 2013

How to wear nailpolish: going all nude

Wat kun je beter laten bij het creëren van een nageldesign? Wat kan ik op mijn nagels appliqueren wat ik enkele dagen later nog steeds kan dragen?
In de komende reeks nagellakartikelen zet ik wat vragen over nagels, nagellak en nageltrends op een rij. Het allerbelangrijkste wat je moet onthouden bij je nagels... er zijn geen regels. Wat ik straks noem, is wat voor mij werkt, wat ik fijn vind. Nail-art is een "kunstvorm." Over smaak valt niet te twisten.
Deze keer: de huidkleurige nagellak(trends)

Hoe draag ik huidkleurige nagellak?
Er was een tijd waarin ik niets saaier vond dan huidkleurige nagellak. Zo was er ook een tijd waarin ik de French Manicure 'trend' helemaal niets vond. Zoals in de mode, zo ook in de nagellakindustrie: trends komen en gaan. Sommige trends passen bij je, andere niet.
Vandaag wil ik gaan kijken naar de huidkleurige nagellakken. Ze staan netjes en verzorgd, mits je de goede kleur te pakken hebt. Waar moet je op letten?

1. Kleur kiezen
Kleuren zijn seizoensgebonden. Niet alle kleuren staan je even goed, sommige kleuren kun je nooit goed hebben, anderen staan beter op een bleke of juist (zon)gebruinde huid. Ik heb een hele verzameling aan huidkleurige nagellakken, sommige staan beter dan anderen. Mijn favoriete kleur heb ik al vaker opgemaakt, terwijl andere lakken maar enkele keren gebruikt zijn.
De hoeveelheid pigment per nagellak verschilt, bij de foto's heb ik steeds twee laagjes gebruikt zodat het contrast met mijn huid sterker is (en je beter ziet wat ik goed kan hebben en wat niet,) wil je een subtieler effect, gebruik 1 laagje. Daarnaast is niet elke kleur even 'nude' als de ander. Wat bij mij als mijn eigen nagelkleur staat, staat bij een ander heel anders. En omgekeerd. (Zie afbeeldingen)
Hoe roziger de lak, hoe mooier ik hem in de winter vind staan bij mijn huid. Tinten oranje vind ik in de winter juist foeilelijk, in de zomer staat zoiets mooier. Net als bij make-up en kleding is ook nagellak af te stemmen op je seizoenstype, op de warme of koude ondertoon in je huid.
Deze 'tip' geld uiteraard niet alleen voor huidkleurige lakken, maar zijn van toepassing op elke lak die je kan bedenken.

2. Kies je trend
Wanneer je nagels gelakt zijn in de huidkleurige lak naar keuze, ben je klaar. Toch voel je misschien de behoefte om je nagels verder te versieren. Huidkleurige lakken lenen zich er uitstekend voor om te combineren met trends. Hieronder een viertal mogelijkheden die bij elke gelegenheid te dragen zijn.
-French Manicure
- Patroontjes
- Ombré

- Mat
- Fimo

3. Verzorg je nagels
Een 'nude-nagellak' vind ik mooier dan mijn eigen kleur nagels, vooral op het moment dat ze aardig beschadigt zijn door de grote hoeveelheid nagellak die ik op mijn nagels smeer. Maar bij deze huidkleurige lakken valt je nagelconditie sneller op.
Voordat je gaat lakken neem je wat voorzorgsmaatregelen:
- Reinig je nagels met nagellakremover, zorg dat je nagels helemaal schoon zijn.
- Veil je nagels in eén richting. Dit sluit de lagen nagel die je hebt en voorkomt op die manier het splijten van je nagel.
- Vet je nagelriemen in (handcrème, olijfolie, zolang het vet is.)
- Duw je nagelriemen voorzichtig aan (bokkenpootje)
- Haal met een in nagellakremover gedipt wattenstaafje de restjes handcrème/olie van je nagels, nagellak hecht niet aan vette oppervlakken.

- Voordat je je nagels gaat lakken raad ik je aan een basecoat te gebruiken, deze egaliseert het nagel-oppervlak, zorgt ervoor dat de nagellak niet in je nagel kan trekken (geen verkleuring!) en hierdoor blijft je nageldesign langer zitten.

Voor een goede nagelconditie is een gevarieerd en gezond eetpatroon belangrijk, evenals het regelmatig verzorgen van je nagelriemen.

Have fun!

Gebruikte nagellakken, van links naar rechts
Foto links boven:
Clarins paris - 103
Essence - 05 Sweet as Candy
Nylon - 412
Catrice - 020 Cotton Candy At Eiffel Tower
Essence - 04 Have you seen my unicorn (Limited Edition, Fantasia)

Foto rechts boven:
Catrice - C01 Artfully Lustrous (Limited Edition spectaculART)
Catrice - C05 Have A Good Day (Limited Edition NEONNaturals)
Catrice - C06 Be Natural (Limited Edition NEONNaturals)
Catrice - C04 Havana Drum (Limited Edition Cucuba)
Catrice - C02 Natural is Calling (Limited Edition NEONNaturals)

Foto links onder
Catrice - C01 Be Naturally Crazy (Limited Edition NEONNaturals)
Essence - 110 Modern Romance
Catrice - 210 Just Married
Oriflame - Nude Pink
Yves Rocher Luminelle - Rose étincelant

Foto rechts onder
Catrice - 050 Moulin Rouge Light
Catrice - 080 Sing: Oh, Champs-Élysées
Catrice - 040 Petit Four As Dessert
Catrice - 090 Karl Says Très Chic
Catrice - 010 Dance Like A Prima Ballerina

De Ombré nagellak is gemaakt met Essence 110 Modern Romance (nude) en Catrice C05 Take It Mint (mintkleur uit Limited Edition Cucuba)
De French Manicure is gemaakt met Catrice 020 Cotton Candy At Eiffel Tower (nude) en MAX White (wit)
De matte nagellak is Essence 110 Modern Romance (nude) met Hema TOPCOAT MATT
Het patroontje komt van Essence Stamping Plate, de gebruikte lakjes zijn MAX WHITE (wit) en Essence 110 Modern Romance (nude)
Stripingtape komt van Ebay, de Fimo ook. Bij beiden is Catrice 080 Sing: Oh, Champs-Élysees

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen