Pagina's

woensdag 8 mei 2013

Recept: Ei-met-banaan-pannenkoek

Eerder deze week was ik een verhaaltje aan het typen waarin ik uitlegde dat ik van snel en makkelijk hield. Ik sloeg het op als concept en ging verder met de andere activiteiten die op mijn programma stonden. Maar naarmate de tijd vorderde, besefte ik dat het niet klopte. Ik besteed gerust uren aan een mooie nailart, het pimpen van mijn schoenen... en wanneer ik weer eens loop te spelen met make-up duurt dat ook gerust een flinke tijd.
Als er een kampioen is in uitstelgedrag, dan ben ik het wel. Of beter, ik houd er van om heel veel dingen snel, functioneel te kunnen doen om vervolgens een hoop tijd te hebben voor andere dingen. Maar voor sommige dingen moet je nu eenmaal veel tijd nemen.
Dingen waarvan het leuk is als ze langer duren dan 5 minuten? Koken! (Ook hier geldt; wanneer iets snel, makkelijk en gezond kan... probeer ik graag iets uit.)

Vorige week vond ik via Cassey een leuk pannenkoeken recept waarna ik erg benieuwd was: het waren pannenkoeken waarin alleen ei en banaan zat. Hop, dat proberen we uit en ik neem jullie graag even mee.




Wat heb je nodig? (Voor 1 portie)
2 eieren
1 banaan

staafmixer/garde
beslagkom
een koekenpan
olijfolie




Het maken van de pannenkoeken verloopt eigenlijk net als 'normaal.' De ingrediënten kunnen in de kom, je mixt ze totdat je een glad beslag hebt.
Giet het beslag in de pan en bak de pannenkoeken. Let hierbij op dat het Amerikaanse pannenkoeken worden en het normaal is dat ze een dikte hebben van 0,5 tot 1.5 cm.
Draai halverwege je pannenkoek om zodat deze kant ook een lichtbruine kleur krijgt.

En daar is je banaan-ei pannenkoek. Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen