Pagina's

vrijdag 19 april 2013

Bloggen is topsport

'Wat ga je vandaag doen?' vraagt een vriend van me, waarna ik antwoord dat ik nog even een blogpost in elkaar ga flansen, ga werken en wat spullen bij elkaar ga graaien voor een kamp. Planning is niet helemaal mijn ding, of toch wel... want ik had al bedacht dat ik dat vandaag ging doen.

Dat ik eigenlijk geen onderwerp heb waarover ik wil bloggen, is iets waar ik het dan maar mee moet doen. - Ik kan je vertellen dat dat niet waar is, ik heb een lijst met ideeën en thema's, sommige beter uitgewerkt dan anderen, maar ik wil deze lijst niet deze week al aanbreken. Iets met planning. -
Terwijl ik aan het bow-en ben (bow-en is het nieuwe Studie Ontwijkend Gedrag aka soggen... blog-ontwijkend-schrijven-gedrag vertonen. Deze term is, zoals je wellicht al vermoedde, zojuist in het leven geroepen.)
Ik blader mijn tumblrdash door, deel wat plaatjes, tweet wat... maar begin niet aan mijn blog. Ik open al wel vast het scherm... maar daarna besluit ik nog even de nieuwe posts van blogs die ik volg via bloglovin' door te lezen. Een deel van de blogs die ik lees wordt geschreven door mensen die hier fulltime voor werken en van kunnen leven. (Over de volgorde valt te twisten.) Ik denk niet dat het zo 'chill' is als ik soms denk dat het is. Dat bedenk ik, terwijl ik deze week voor 4 weken vooruit heb gepland. Met uitzondering van deze vrijdag dan. 'Want dat bedenk ik later deze week nog wel, iets actueels zou leuk zijn.' Wat dat betreft is het maar goed dat ik geen eindredacteur heb die achter mijn  broek aan zit, nu heb ik hooguit mijn eigen schuldgevoel.
De totstandkoming van een blogpost neemt wel flink wat tijd in beslag. Iets te veel naar mij zin soms. -Hey, de playlist van deze blog is echt goed op elkaar afgestemd.-
Ik heb dan ook veel respect voor hen die het lukt elke dag 2 kwalitatieve posts op te plaatsen... -Behalve wanneer deze voornamelijk foto's bevat met zo nu en dan een opmerking over de foto.- maar eerlijk is eerlijk, kwaliteit verschilt altijd.
Ik stel me voor hoe ze vaak evenementen afstruinen en daar 'even' een artikeltje voor schrijven. En dan nog massa's tijd over hebben, maar ik vermoed dat dat zwaar tegenvalt.
Een 9-5 mentaliteit heb je in elk geval niet nodig, bloggen kan altijd. Misschien vind ik bloggen daarom prettig... ik ben soms nogal van de hak op de tak qua onderwerpen... maar wanneer je dit in blogpost zet... niemand die het ziet, keurig gesorteerd als het is.

Stiekem was deze blogpost een update. Maar ik heb besloten een hekel te hebben aan 'update-posts' op mijn blog... maar nu ik het toch zover heb laten komen maak ik hem ook maar af.
Misschien wist je dat ik mee deed aan de selectie voor 'Creative Writing' aan Artez hogeschool voor de Kunsten... maar na een paar rondes lig ik er helaas uit. Dit is inmiddels al weer even geleden - in mijn beleving in elk geval - en ik ben gewoon verder opzoek naar een andere studie die bij mij past. Maar die liefde voor taal, tekst en schrijven geef ik niet op.
En om nog op het allerlaatste moment een onderwerpswitch te maken, vinden jullie het koningslied ook zo verschrikkelijk? Ik had echt op iets tofs gehoopt. (Trouwens, misschien is het maar goed. Twitter staat vol met grappen over het koningslied, ik lig zo nu en dan dubbel van het lachen. Heeft het toch nog iets positiefs.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen